Sayfalar

21 Eylül 2015 Pazartesi

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları Kitap Yorumu

Yazan: Eldarwen

Arka Kapak ve Söylenenler:


Eldarwen'in Yorumu:

Herkese selam ^^ Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Okullar birkaç güne açılacağı için ufak bir koşuşturma yaşıyorum. Alınması gereken bir sürü malzeme var ve bunun içinde zaman harcamak gerekiyor. Kendime ayırdığım artık zamanlarda da tabii ki hemen kitapların kollarına atlıyorum.

Bayan Peregrine’in Tuhaf Çocukları’nı bitirmemek için özel bir çaba gösterdim ama ne yazık ki en sonunda beklenen olay oldu ve bitirdim. Yani ne diyebilirim ki. Tam bir efsaneydi. Yani bana bu kadar duyguyu bir arada yaşatan bir kitap olacağını düşünmemiştim. Ama fena yanıldım.
Okurken aynen şöyleydim. “Allahım kesin bir şey olcak. Hava da karardı okumasam mı acaba? Ay duaları da unuttum ayvayı yedim.” Ama bir yandan “Hayır duramam. Müthiş ilerliyor. Allahım bu kitap neden bu kadar sürükleyici?” Gerçekten çok garipti. Korkunç olacağını düşünmüştüm ama hiçbir korkunç yanı yoktu. Hayır,deneyimlerime dayanarak söylüyorum en son korku filmine gittiğimde üç ay ışıklar açık uyumuştum. O yüzden gerçekten korkuyla yakından uzaktan alakası yoktu. Ama gerildim mi? Gerildim. Tırstım mı? Tırstım. Ama bunun nedeni bir şeyin olmasını beklememdi.
Sonuç olarak hiçbir şey olmadı. Sadece hızlı hızlı okuyup sayfaları çevirirken karşınıza tuhaf bir fotoğraf çıkınca insan ister istemez bir geriliyor. Kitaba başlamadan fotoğraflara bakın. Yani ben öyle yaptım. Bir anda şak diye çıkınca kalp krizi geçirmek istemedim açıkçası.
Konu özgünlüğün özgünüydü. Yani bir insan olsun bu kadar derin düşünsün. Ransom Riggs’e dev  alkışlar buradan.
Ayrıca ana karakter Jacob çok adamın dibi bir karakterdi. Acayip cesurdu ve hayran kaldım doğrusu.Emma konusunda başta çok önyargılıydım ama son yüz sayfada onu sevmeye başladım.Aslında gerçekten iyi bir kız. Bayan Peregrine’ı da sevmedim. Çok sinir bozucu geldi bana. Tuhaf çocukların hepsi çok iyiler. Arada Enoch’tan tırstım ama ona bile bayıldım. Özellikle favorilerim her kelimesine güldüğüm Millard ve en az Jacob kadar cesaretli Bronwyn oldu. Ama dediğim gibi bütün tuhaf çocukları seviyorum.
Kesinlikle okumanız gereken bir kitap. Yani sırf cildi için bile alabilirsiniz o kadar güzel. Bu cilt için İthaki Yayınlarına çok çok çookkk teşekkürler. Gerçekten mükemmel bir yayınevisiniz. Devam kitapları için dört gözle bekliyorum.

Sevgilerle Eldarwen…


Kitap Bilgisi \\
Kitap Adı: Kurucunun Kızı
Orijinal Adı: Miss Peregrine's home for Poculiar Children
Yazar: Ransom Riggs
Çevirmen: Aslı Dağlı
Yayınevi: İthaki Yayınları
Türkiye Yayın Tarihi: 2015
Sayfa Sayısı: 320
Piyasa Fiyatı: 25,00



Puanım:

!!!










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder