Sayfalar

18 Haziran 2015 Perşembe

Saksı Olmanın Faydaları Kitap Yorumu


Yazar: Eldarwen


Arka Kapak ve Söylenenler:



Bir Gençten diğerine kırılgan bir konu olarak aktarıldı.Kitabın hedef kitlesi onu basıldığı günden beri elinizden düşürmeyeceğini bir roman diye tanımladı.

The New York Times
Çavdar Tarlasındaki Çocuklar ve a Separate Peace geleneğinden gelen bir büyüme romanı… (Chbosky’nin’) hayat,aşk ve dostluk hakkındaki kesin yorumlamaları sıklıkla ilham verici ve çok güzel ifade edilmiş.
USA TODAY
Basılır basılmaz sansasyon yaratıp kült statüsüne erişen ve pek çok kulun okuma listelerine giren bir kitap.
The New York Times
İlgi çekici…Charlie espri anlayışı ve üstü örtülü meselelerle kötü olayları ele alışıyla hem genç.hem yetişkin okurları tatmin edecek,sempatik bir çocuk.
Booklist





Eldarwen'in Yorumu:

Saksı Olmanın Faydaları'nı uzun süredir okumak istiyordum.Uzun zaman önce aldığım bir kitaptı ve kitaplığımda üzgünce bana bakmasını varsayarsak dayanamadım ve hemen okumaya başladım.
Ama beklediğim heyecanı ve 'asıl olay' denen şeyi göremedim bu kitapta.Açıkçası ne iyi ne kötü yapılacak bir yorum bulamıyorum.Sonunda herşey amaçsızca bitti ve bu bana 'bunun amacı ne ?' diye sordurttu.
Tüm yabancı ünlü yazarlar ve editörler kitap hakkında bir çok iyi yorumda bulunmuşlar   ancak ben 'bu süper iyi yönü' farkedemedim.Belki bu kitabı çok seven insanlar vardır ama herkesin kendi zevki tabiki.Ama bana göre filmi kat kat daha iyiydi.Eh filmi iyi bulmamdaki temel sebep Logan Lerman olsa da gerçekten film daha harikaydı.
Kısaca kitaptan bahsedersek Charlie kendi halinde bir lise öğrencisi.Aslında ben kitabın ortalarında bu çocuğun engelli çıkacağını ve kitabın orda patlayacağını düşündüm ama beklediğim gerçekleşmedi.Her neyse.Charlie sürekli çevresindeki insanların hareketlerini izliyor ve onu etkileyen bazı olaylara tanık oluyor. Kitap 4 farklı bölümden oluşuyor ama bunlar normal kitap bölümleri gibi değiller.Bölümler birine yazılan mektuplardan oluşuyor.Belki mektupların esrarengiz sahibi de çıkar ortaya diye düşündüm ama o da gerçekleşmedi.
En sonunda kitap bitiyor.Evet saçma bir cümle gibi oldu ama bitiyor işte.Hiçbir adamakıllı olay olmadan bitiyor.
Kitabı okuyabilirsiniz ama hayata anlam katacak muhteşem ve denildiği gibi bir başyapıt değil.

Kitaptan beğendiğim sözler:
* ".....süngerden ziyade filtre olmaya çalış."
* "Senin için ölürdüm ama senin için yaşayamam."
* Kimse hatıralarla yarını erteleyebildiğimiz sürece üzgün hissetmedi."
*"......Birileri benden hoşlanırsa gerçekten kimsem ondan hoşlansınlar isterim,akıllarındaki benden değil."
*Yinede hala "görüşürüz"den çok "hoşça kal" gibi hissediyordum.
*Yani sanırım olduğumuz kişi olmamızın birçok sebebi var ve belki de bu sebeplerin çoğunu hiç bilemeyeceğiz."



Kitap Bilgisi \\

Kitap Adı: Saksı Olmanın Faydalar 
Özgün Adı:  The Perks of Being a Wallflower
Yazarı: Stephen Chbosky
Çevirmeni: Sedef İlgiç
Yayınevi: Feniks
Türkiye Yayın Tarihi: Nisan 2013
Sayfa Sayısı: 284
Piyasa Fiyatı: 16,00

Puanım:






Film Fragmanı:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder