Sayfalar

12 Haziran 2015 Cuma

Beni Seç Kitap Yorumu

 Yazar: Eldarwen

Arka Kapak ve Söylenenler:



Bir prens nasıl tavlanır?

Illéa ülkesinde tüm genç kızlar doğdukları günden beri sınıf atlamanın peşinde. Paha biçilmez mücevherlere, göz alıcı elbiselere ancak bu şekilde sahip olabilecekler. Bunun için tek bir şansları var: SEÇİM. Kıyasıya bir mücadeleyle geçen Seçim'i kazanmanıntek yolu Prens Maxon'ı kendine âşık etmek.


America içinse Seçim, bir kâbustan farksız. Bu yarışa girmeyi kabul ederse, kendisinden aşağı sınıftan olduğu için herkesten gizlediği aşkı Aspen'i arkasında bırakmak zorunda kalacak. Öte yandan bu, ailesinin tek kurtuluş şansı.

America saraya adım atar atmaz, kendini esrarengiz bir dünyanın içinde bulacak. Saray hiç de dışarıdan göründüğü gibi olmayacak.

35 kızın katıldığı vahşi bir yarış nasıl kazanılır?

"Açlık Oyunları ile The Bachelor arasında bir yerde duran bu roman öyle eğlenceli ki. Yazar, America'nın gizli, ilk aşkının külleri sönerken America ve Prens Maxon arasında gelişen kimyayı öyle ustaca kurmuş ki, okumaya doyamıyorsunuz." Publishers Weekly


"Kiera Cass'in ilk romanı Beni Seç, reality şov ve distopik bir peri masalının mükemmel sentezi." Kiersten White, Paranormal



Eldarwen'in Yorumu:

Kitabı ilk olarak bir kitap satış sitesinde görmüştüm ve ilk tepkim 'Prenses Okulu serisinin devam kitabı falan olabilir ancak' oldu.Ama kitaba Wisteria'nın kitaplığında yeniden rastladım  ve ödünç aldım.Kitaba başlamamla birlikte önyargılı biri olduğum için hemen kızdım kendime tabi ki.Kitapları kapaklarına göre yargılamamamız gerekiyor.
Bu bir fangirl'den herkese önemli bir öğüt olarak gelsin lütfen.
Her neyse.
Kitap tam anlamıyla akıcı ve bir an bile sıkılmadım.Serinin ilk kitabı ve bununla birlikte gerçekten insanı hayrete düşürecek kadar özgün bir kurgu.
Kitaptan kısaca bahsetmek gerekirse en başta söylemek istediğim kitapta bir aşk üçgeni var.Açıkçası aşk üçgenlerinden hiç haz almam ama  bunu göz ardı edebilecek kadar kitabımızın karakteri olan Prens Maxon'un içine düştüm.Yani buradan hunharca haykırarak 'TEAM MAXON' diyorum.
Kitap distopik bir ülkede geçiyor.İnsanlar kastlara ayrılmış.Sekiz sınıftan oluşan ve birden sekize kadar git gide azalan sosyal statü ve gelir.America ve ailesi 5.kastta ve sanatla uğraşıyorlar.Annesi durumlarının daha iyi olması için kızının prensle evlenebilecek 35 kızdan biri olmasını istiyor.Ve işte kitapların getirdiği o büyülü dünya ve şansla kendimizi bir anda America'nın yerinde buluyoruz.

Kitabı anlatan kızımız America  bazen 'aptal' bazense 'işte benim kızım' dedirtiyor kendine.Çözülmesi kolay ve bir o kadar da dengesiz bir kişilik olduğunu düşünüyorum.Sevdiği çocuktan istemeyerek de olsa ayrılıyor ve kendini yine onun yüzünden 35 kızla bir sarayda buluyor.Daha ne olduk ne olacağız demeden bizim America (ismi bana da garip geldi) gidiyor şu tatlı kibar ve düşünceli Prens Maxon'la arkadaş oluyor.Kitabı okurken tek düşünebildiğim kızın ne kadar şanslı bir pislik olduğuydu.Nerde bize Prens Maxon'lar ya...
Televizyonlarda gösteriler,prensle buluşmalar ve dünya üzerinde de epeyce karşılaştığımız sinir bozucu kızlarla kitabın sayfalarını hızlıca döndürüyor ve serinin diğer iki kitabının neden elimizin altında olmadığına yanıyoruz.Hemen yarın dr'ye saldırmalıyım diye düşünmüştüm kitabı okurken.
Kitabın sonlarına doğru kızın geride bıraktığı ve unutamadığı çocuk hakkında gelişmeler oluyor.Çok da heyecanlı bir son olmasa da hemen diğer kitapları almalıyım isteğiyle baş etmek gerçekten zor.Heleki kredi kartının gününü beklemeniz gerektiğini söyleyen bir babanız varsa hepinize bol sabırlar diliyorum.İyi okumalar...


Kitap Bilgisi//


Kitap Adı:Beni Seç
Özgün Adı: The Selection
Ait Olduğu Seri: Beni Seç Üçlemesi
Yazarı: Kiera Cass
Çevirmeni: Derya İmer Aydınlık
Yayınevi: DEX
Türkiye Yayın Tarihi: Şubat 2013
Sayfa Sayısı: 304
Piyasa Fiyatı: 21,00







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder