Sayfalar

17 Kasım 2015 Salı

Manik Yeşili Kitap Yorumu

Yazan: Eldarwen


▪▪▪


Yazar: Kübranur Şahin @kubranursahin
Yayınevi: Destek Yayınları@destekyayinlari
Sayfa sayısı: 415
Puanım: 5/5
▪▪▪



Çoğu insan wattpadten çıkan bazı kitaplara kutsal kitap muamelesi yapıyor. Sanki kötü yorum yapmak günahmış gibi. Ben ...'nın fanıyım,ona laf edeni biçerim, keserim vıdıvıdısı yapıyorlar.
İnsan bir şeyi çok sevebilir. Çok değer verebilir. O karakter onun aşkı olabilir. Benim de aşık olduğum karakterler, kitaplar var. Ama gidip de sevdiğim bir kitap için kimseyi tehdit etmiyorum. Üstüne üstlük yorumlar üzerinden küfürlü kavgalar yapmıyorum.
Wattpad kitaplarına karşı tepkim tamamen ön yargıdan ibaretti. Gerek konuları gerekse 'fanları' beni deli ediyordu.
Ama bir kişinin de çıkıp Manik Yeşili'ne övgüler yağdırdığını görmedim. Çoğu kişinin -en azından çevremdekilerin- okumadığı bir hikâyeydi. Henüz internet ortamındayken @veniareads sayesinde öğrenmiştim ama okumamıştım.

 Kitaba dönüştürüldüğünde de almayı düşünmemiştim. Ama gerek @veniareads'ın beğenisi gerekse ayak üstü de olsa tanışma fırsatı bulduğum yazarın tatlişliği almama ön ayak oldu.
Şunu söylemek istiyorum ki ben kolay kolay tam puan veren biri değilimdir. En bilinen ve sevilen yayınevlerinin aylarca beklediğim kitaplarını bile bir şekilde beğenmem.
Ancak bu kitap beni benden aldı. Olaylar su gibi akıp gitti. Gerek akıcılık gerekse olay işleyişinin çok iyi düzenlenmesi gerçek bir yeteneğin eseri. 
Karakterler ayrı ayrı büyüledi beni. Nil, Ömer, Bora, Can, Asya... hepsi olması mümkün ama sıradan olmayan karakterlerdi. 

Ömer dengesizliğiyle dengelenmişti. Bora dört dörtlüğün vücut bulmuş haliydi. Nil'e bazı yerlerde sövsem de bilinçli ve aklı başında olmaya yakın bir karakterdi.
Ama o son! O son olmuş muydu! Olamazdı! Olmamalıydı. Beni bitirdi o son! Coğrafya dersinin ortasında ağlattı! Kahretti beni! Aşırı etkilendim ve hayran kaldım.
En başta Kübranur Şahin olmak üzere@destekyayinlari'na onca insanın kesin okuyacağı klişe eserlerin arasından kaliteli bir eseri bulup, okunma sayısı çok olmamasına rağmen basma cesareti gösterdikleri için teşekkürler. En azından wattpadten çıkan her kitabın klişe olmak zorunda olmadığını bizlere gösterdiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder