Sayfalar

21 Temmuz 2015 Salı

Mekanik Melek Kitap Yorumu

Yazar: Eldarwen

Arka Kapak ve Söylenenler:



On altı yaşındaki Tessa Gray, ağabeyini bulmak için okyanusu aşıp 
Kraliçe Viktorya'nın hükmü altındaki İngiltere'ye geldiğinde, 
onu korkunç bir sır bekliyordu. Londra'nın Aşağıdünya'sının ıssız sokaklarını vampirler, büyücüler ve diğer doğaüstü yaratıklar ele geçirmişti. Kaosun yerine 
düzen getirmekse yalnızca Gölgeavcıları'na, kendilerini dünyayı iblislerden 
kurtarmaya adamış savaşçılara düşüyordu.
Pandemonium Kulübü'nde çalışan Kara Kardeşler tarafından kaçırılan Tessa, 
sonunda kendisinin de bir Aşağıdünyalı olduğunu öğrenecekti. 
Üstelik ender bulunan bir yeteneğe sahipti.
İstediği zaman bir başkasına dönüşebiliyordu. 
Kulübün kendini sır gibi saklayan yöneticisi Magister'ın niyeti ise, 
Tessa'yı ve gücünü ele geçirmekti.



Eldarwen'in Yorumu:



Mekanik Melek aslında ortalarında sıkıntı basan ama son 150 sayfasında elimden bırakamadığım bir kitap oldu. Kim bu  ‘Will Herondale?’ merakıyla aldığımı söyleyebilirim. Ama okuduğumdan dolayı pişman mıyım diye sorarsanız kesinlikle ‘hayır!’ cevabını veriyorum.
Kitap Ölümcül Oyuncaklar’daki dünyayla aynı. Aşağıdünyalılar, gölge avcıları, vampirler, kurt adamlar, büyücüler ve iblisefendileri. Ancak tahmin ettiğimden çok çok daha önceki bir zamanda 19.yy da geçiyor. Yani beni en başta şaşırtan olay bu oldu.
Kitap kişinin ağzından anlatılmıyor, önemli olayların olduğu farklı yerleri bir bölüm içinde okumak mümkün. Bu aslında bir bakıma iyi olmuş çünkü o uyuz Tessa’yı tüm kitap boyunca çekmek zorunda kalmadım.Evet. Tessa’ya uyuz oluyorum ey dostlar! Gerizekalı gibi davranan bir zeka küpü müdür? Yoksa Akıl Oyunları’ndaki gibi zeki görünen bir şizofren midir anlamadım. Kısacası Tessa’yı sevmiyorum. Çevresinde iki tatlı erkeğin bulunduğu hiçbir kitap karakterini sevmiyorum ve kusura bakmayın bu kadar da bencil bir okurum işte.
Kitap heyecanlıydı, bir dolu olay oldu ama o son. O son beni bitirdi. Team Will ya da Team Jem değilim henüz ancak seçim yapmakta gerçekten çok zorlanacağım anlaşılan. Açıkçası Jem’in kişiliği bana daha yakın ve Türkiye’deki –kusura bakmayın kızlar- okurların Team Will olmasının nedenini kötü çocukçu olmalarıyla ilişkilendiriyorum. Ancak ben tatlı, nazik Peeta’ları, Jem’leri ve Maxon’ları tercih ederim.
Her neyse yorumumun sonuna gelirsem Cassandra Clare bence güzel kurgular bulup akıcılığı sağlayamayan bir yazar. Üslubu da gerçekten ilham verici.

Herkese iyi ve bol okumalar…




Kitap Bilgisi//

Kitap Adı:Mekanik Melek
Özgün Adı: Clockwork Angel
Ait Olduğu Seri: Cehennem Makineleri
Yazarı: Cassandra Clare
Çevirmeni: Zeynep Heyzen Ateş
Yayınevi: Artemis Yayınları
Türkiye Yayın Tarihi: 18.03.2015
Sayfa Sayısı: 536
Piyasa Fiyatı: 29,00


Puanım :



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder